Omkringsläpad i stan'

Ha blivit omkringsläpad i byn idag av mamma. Resan började med att hon sade att vi skulle till apoteket för att skaffa stödstrumpor och malariatabletter, dock så blev det någon timme i affärer och sådant i byn! Cp kul nu när jag mår så bra! Trodde ett tag att jag skulle hosta upp mina lungor men änsålänge sitter de var de ska;)
På tal om malariatabletter så tog jag min första idag och nu får vi se vad mina biverkningar blir och TRO MIG det finns hemska vanliga biverkningar. Jag läste på ett forum där folk trodde att de blivit galna av denna tabletten:O!
-
Vanliga reaktioner:
yrsel, huvudvärk, sömnighet, sömnstörningar, mardrömmar, balansrubbningar, illamående, kräkningar, diarré och buksmärtor.
---
Lite mindre vanliga:
kraftlöshet, aptitförlust, olustkänsla, trötthet, feber, frossa, svettningar, andnöd, förändrade blodvärden, lågt eller högt blodtryck, rodnad, svimningar, bröstsmärta, störd hjärtrytm, besvär från mag-tarmkanalen, hudutslag, hudrodnad, klåda, håravfall, hudsvullnad , muskelsvaghet, muskelkramper, muskelsmärtor , ledvärk, myrkrypningar, darrningar, rubbning i samordningen av muskelrörelser, kramper, oro, depression, skakningar, rastlöshet, glömska, förvirring, hallucinationer, psykotiska och paranoida reaktioner, humörförändringar, panikattacker, aggressivitet, synrubbningar, nedsatt hörsel och öronsusningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0