Hälsa




Jag får höra väldigt ofta att jag är "smal" bara för att mina föräldrar är det. Jag kan säga att varken mina morföräldrar eller farföräldrar var speciellt smala och mina föräldrar tränar regelbundet. Jag tränar också ofta och har inte ätit godis på mer än 3år, jag dricker inte heller läsk. Så här har ni några hälsosamma tips som kan göra dig lite nyttigare som jag tycker funkar




1. När ni äter chips, popcorn osv. så använd en liten skål och ha det i. Ät inte ur påsen eller ur en stor skål. Du får gå och hämta i omgångar och man känner att man äter mer när man går och hämtar nytt hela tiden.

2. Om du känner sötsug så ta en frukt. Ett annat tips är att borsta tänderna, det ger dig en sötma som varar ett tag.

3. Om du ska ha en filmkväll med kompisar så föreslå att ni alla ska äta nyttigt.

4. Ät en citron efter varje måltid, det ökar förbränningen.

5. Sov!

6. Ät helst inte 2h innan du ska sova.

7. Vill ni inte ha stora muskler så upprepa samma övning flera gånger med LITE lättare vikter. Om ni springer/går så gör det i längre sträckor, då får man "längre" muskler. Spring intervaller om ni vill ha mer muskler. 

Bara några tips.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0