Recept

Gjort matlådor nu till nästa vecka eftersom min nya matplan börjar då. Mitt mål är att bara äta 5 gånger om dagen och bara från matlåda så jag äter ungefär lika mycket oavsett hur hungrig jag är. Ska undvika all pasta, potatis, ris, snabbmat och bröd. Jag tackar den som uppfann bönpasta för övrigt. Men vill rekommendera ett recept på en linsgryta/soppa som jag fick av min vän som både är överraskande god och nyttig.

Linssoppa:
* 2 morötter (jag brukar ta 3-4)
* 1 rödlök
* 4 vitlöksklyftor
* 1 röd chilli (eller sambal olek)
* 2 Msk riven ingefära
* 3 dl grönsaksbuljong
* 400g kokosmjölk
* 2.5 dl gröna linser
* Olja, lime, salt, peppar efter smak

1) Riv morötterna, hacka löken, vitlök och chilli.
2) Fräs allt i nr 1 + ingefäran + curryn i olja i någon minut.
3) Häll i buljong, kokosmjölk och linser i 10-15 min. Smaka av! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0